Bénulás

(stroke, agyvérzés, perifériás idegbénulás, plégia, haemiplégia)

A bénulásnak több oka lehet: központi idegrendszeri eredetű, agyvérzés, stroke után, központi idegrendszeri gyulladás miatt s lehet perifériás eredetű, gyulladások, sérülések után. Mindenképpen az életminőség romlását okozzák.

• hat éves kisfiú n. Peroneus, károsodott. 6 hét után saját lábán járt, a bénulás funkciójában elmúlt. Azóta is jól van.
  • 40 éves nőbeteg isiászos fájdalmai miatt keresett fel bennünket. A jobb alsó végtagba sugárzó fájdalma már 10 napja tartott, autóba ülni és lábra állni sem bírt, a családját, munkáját nem tudta ellátni. Iszonyú kínokat élt meg. És kiszolgáltatottságot. A 4. kezeléstől állapota fokozatosan javult, a 8. kezelésre teljesen gyógyult.
  • 29 éves nő nyaki merevséggel jelentkezett. Mora terápiával a mozgáskorlátozottság 40 percnyi kezelés után teljesen oldódott, a 2. hétre az ujjak zsibbadása is megszűnt. A következő két télen kis mértékben visszaesett, azóta egészséges.
  • Tolókocsis 67 éves néni. Meningeoma miatt több műtétje volt már az újbóli kiújulások miatt. A meningeoma kiújulását a fél év múlva készült Ct nem igazolta.
  • 60 körüli férfi kerekesszékes állapotban, agyvérzés után ¾ évvel. A beteg sajnos kerekesszékes maradt, de a felső végtag idegeit sikerült helyreállítani.
  • bes hölgy, túl több shubon, Mora terápiával sikerült évekig tünetmentessé tenni.
  • Másik nőbeteg, tetanusz védőoltás után jelentkező SM miatt. A kezelés után neurológiai tünetei megszűntek, SM eltérései MR-el igazoltan eltűntek. Gyógyszeres terápiát nem igényelt.
  • Karzsibbadás 50 éves férfi. Panaszai teljesen elmúltak.
  • 58 éves férfibeteg 3 hónappal stroke után jelentkezett jobb oldali felső végtagbénulással és beszédzavarokkal. A 6. hét végére a beszédzavarai csak este jelentkeztek, a felső végtagi bénulása részlegesen oldódott, a karját könyökben hajlítani tudta, tárgyakat meg bírt tartani.
  • 32 éves nőbeteg szemhéjrángásos panaszok. A 4. kezelés után a szemhéjrángása megszűnt, fejfájásai elmúltak.
  • Dadogás miatt kisfiú. A 3. kezeléstől fokozatosan javult. Anyukával együtt kezeltük.
  • Gerincsérv. Nyaki gerincsérv, Fájdalommal, részleges bénulással. Zsibbadással. 2. kezelés után fájdalom elmúlt, a többi panasza 8. kezelésre eltűnt.
  • Gerincsérv. Lumbalis szakaszon. Bal láb zsibbadása, erőtlensége, 55 éves nő. a 3. kezeléstől fokozatosan javult a Mora terápiára.
  • Facial parezis. 2 hét alatt gyógyult.